Lukács Miklós, Demény Balázs és az Oláh Krisztián Quartet képviselete mellett egyedülálló, nemzetközi szinten is innovatív konstrukciót kínál a Fülöp Várallyay Artists Management. Az ügynökség életre hívója maga is zongoraművész, aki szeretne inspiráló, biztonságos környezetet teremteni, professzionális hátteret nyújtani művészeinek, hogy megvalósíthassák vízióikat.
Réfi Zsuzsanna
„Zenészként pontosan értem, milyen kihívásokkal és bizonytalanságokkal jár a művészi pálya. Láttam, mennyi tehetséges ember dolgozik háttér nélkül, miközben szervezőként a másik oldalt is megismertem: hogyan lehet segíteni, tanácsot adni, irányt mutatni. Egy idő után természetes lett, hogy a nálam megforduló művészeknek már nemcsak szervezésben, hanem pályájuk alakításában is segítek” – meséli a kezdetektől a menedzsmentet életre hívó Várallyay Fülöp, aki maga is zongoraművészi tanulmányokat folytatott. Pályafutása során saját lakáskoncert-sorozatot indított, dolgozott a Budapesti Tavaszi és Őszi Fesztivál kurátoraként, majd a Magyar Zene Háza klasszikus zenei szerkesztőjeként, ahol jelenleg is produkciós menedzseri feladatokat lát el.
„Sokaknak megvannak a kapcsolataik és eszközeik, hogy koncertlehetőséget teremtsenek másoknak, de ez önmagában nem menedzsment. Engem mindig az emberi oldal vonzott: végigkísérni egy művész útját, megérteni a vízióját, segíteni, hogy önazonosan tudjon építkezni – folytatja a történetet – Nemcsak fellépéseket szervezni, hanem biztonságos, inspiráló környezetet teremteni. Ez az, amit a saját karrieremben is a legfontosabbnak tartok, és amit most másoknak is szeretnék megadni. Fontos leszögezni, hogy az FV Artists elsősorban a klasszikus és jazz szcénában működik. Ezen a területen a legnagyobb hiányosság szerintem maga a menedzsment hiánya. Kevés zenész dolgozik professzionális menedzseri háttérrel, ezért sokan félreértik, mit is jelent valójában ez a (munka)kapcsolat. A menedzsment nem egyirányú szolgáltatás, hanem szimbiózis: közös gondolkodás, közös stratégia. Minél több az aktív menedzsment és minél több a kapcsolódás, annál élőbb és nyüzsgőbb lesz a kulturális ökoszisztéma is.
Demény Balázs zongoraművész volt az első, aki megkeresett, hogy elvállalnám-e a menedzsmentjét. Ez kulcsfontosságú pillanat volt, mert bár játszottam már a gondolattal, hogy elindítok egy ügynökséget, a kezdés mindig nehéz. Balázs nyitottsága és bizalma döntőnek bizonyult, s alig egy hónappal később Lukács Miklós cimbalomművész is ugyanezzel a bizalommal fordult hozzám. Ekkor éreztem, hogy az élet egyértelműen erre a pályára terel. Ezt követően tudatos döntést hoztam: előbb szerettem volna valódi bizalmat és közös sikereket elérni velük, mielőtt újabb művészeket vállalok. Egy év intenzív együttműködés után érkezett el az a pont, amikor stabil alapokon állva tudtam továbbgondolni az egészet és létrehozni az FV Artists Managementet, amely már többek között az Oláh Krisztián Quartetet is képviseli. Jelenleg főként szólistákkal és kisebb formációkkal működünk együtt, de hosszú távon nyitott vagyok a nagyobb létszámú együttesekkel való együttműködésekre is. Fontos volt, hogy az induláskor olyan művészekkel dolgozzak, akiket valóban felelősen tudok képviselni, és akikkel már akad közös szakmai alap.
Arra a kérdésre pedig, hogy mitől különleges az ügynöksége a következőket feleli: „Az volt a célom, hogy a menedzseri funkciókat egy olyan rendszerbe szervezzem, amely egyszerűsíti a folyamatokat és minél több művész számára teszi elérhetővé a professzionális támogatást. A legtöbb művész csak exkluzív menedzsmentkörnyezetben fér hozzá ilyen szolgáltatásokhoz. Az FV Artists viszont azt keresi, hogyan lehet ezt demokratizálni. Ehhez össze kell kapcsolni a piaci szereplők és a művészek érdekeit, hogy mindenki nyerjen. Így jött létre a havidíjas support manager szolgáltatáscsomag, amely konkrét, kézzelfogható segítséget nyújt: portfólió-anyagokat, műsorajánlókat, professzionális fotókat, stratégiai tanácsadást, adminisztratív támogatást, gyakorlóhelyet és láthatóságot. Ebben az új konstrukcióban további 8 művész/formáció csatlakozott az ügynökséghez: Kiss Péter, Mikulik Márton és Forgó Benjámin zongoraművész, Pintér Anna fuvolaművész, Csőke Flóra csellóművész, Eszenyi Zsombor klarinétművész, a Trio Mikrokosmos és a Bacchus Consort. Természetesen mindezen szolgáltatásokat nem egyedül nyújtom, hanem olyan partnerekkel, akik szintén hisznek ebben a küldetésben. A Gramofon és a Papageno segítségével például új, elérhetőbb konstrukcióban tudnak megjelenni a művészek. A ProVibe Stúdióval közösen dolgozunk a legmagasabb minőségű videófelvételeken, Sepsi Botond barátom fotósként és vállalkozói tanácsadóként is támogatott a kezdetektől, és külön hálával tartozom Csonka Andrásnak, a Zeneakadémia Koncertközpont programigazgatójának, aki a kezdetektől végigkísérte a folyamatot, valamint Vaskó Renáta barátomnak, aki brand- és kommunikációs stratégiával segített megalapozni az ügynökség megjelenését.”
A FV Artists Management új szemléletét pedig most már a publikum is megtapasztalhatja például a vizuális frissességben: dinamikus arculat és kommunikáció, művészileg kimagasló fotók jellemzik az ügynökség működését. „Hiszem, hogy az ilyen kezdeményezések hosszú távon az egész szcénára hatással tudnak lenni, és a közönség is érezni fogja ezt a fajta progressziót, ezt az új energiát” – teszi hozzá végezetül Várallyay Fülöp.
Az FV Artists szolgáltatásairól és a képviselt művészekről további információ a menedzsment hivatalos honlapján található: https://www.fv-artists.com/